söndag 2 augusti 2009

I natt var Haruki Murakami i vår trädgård!


Mycket märkligt!

Jag håller på att läsa Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami. Tidigare har jag skrivit (läs här) att jag inledningsvis tyckte romanen var seg och hur jag faktiskt övervägde att lägga den åt sidan. Men romanen tog sig, och nu tycker jag att den är riktigt bra.

Hursomhelst, eftersom romanen är full av mystik och märkliga händelser så kunde jag inte låta bli att förundras, när jag tidigt i morse, kom ut i vår trädgård. Under en buske satt nämligen en liten blå keramikfågel! Och jag vet med säkerhet att den inte har varit där innan. Så, alltså har någon, under natten, varit inne på vår trädgård, och mycket omsorgsfullt placerat en liten blå fågel där.

Kan det vara så att Murakami har varit här och gett oss en egen liten fågel som vrider upp världen?

4 kommentarer:

  1. Spännande... Håll oss underrättade. Och så måste jag snart ta tag i den där boken själv. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag satte ut den utanför trädgården på en liten äng. Jag tänkte att dess ägare kanske skulle gå förbi och se den (vill ju inte ha kvar den på vår tomt om det skulle hända), och mycket riktigt så försvann den och kan nu återses i trädgården hos våra grannar. Förmodligen busungar som var i farten :D

    SvaraRadera
  3. Haha, lite kul att det hände när du läser just den boken (för det var ju som du säger säkert några busungar)! Jag har ännu inte läst något av Murakami, men är hemskt sugen! Norwegian Wood blev dock precis kickad från kundvagnen vid min sista beställning. Ska bli kul att höra ditt omdöme när boken är utläst!

    SvaraRadera
  4. Jo, det var kul att det hände samtidigt som jag läser boken. Jag kunde inte låta bli att klia mig i huvudet och undra...

    Jag tänkte köpa Norweigan Wood i dag men jag var riktigt duktig och lämnade Bokia utan böcker. Jag måste verkligen börja beta av de som jag har här hemma.

    SvaraRadera