onsdag 26 augusti 2009

Böcker tillbaks till bibblan

Jag var helt klart tidsoptimist innan semestern och trodde att jag skulle hinna läsa ut alla mina bibliotekslån. Men, när semestern tog slut för ett par veckor sedan hade jag fortfarande en hel hög böcker kvar (se bilden), så därför har jag nu lämnat tillbaka dem. Jag har insett att det inte är någon mening att de ligger hemma och samlar damm (ett stort steg för mig att inse detta!). Fast jag har några lån kvar som jag ska försöka läsa ut snarast, sedan får jag inte låna mer utan istället se till att läsa ut de böcker som jag köpte i sommar!

5 kommentarer:

  1. En bokoholics största problem =) för mycket böcker att läsa och för lätt att plocka på sig för många.

    SvaraRadera
  2. Amberville måste du ta och läsa. Jag tyckte den var väldigt bra! Recension finns på bloggen.

    SvaraRadera
  3. Sofie: ja vet! Jag gör samma sak varje gång! Men jag lyckades lämna tillbaks i alla fall. I vanliga fall förlänger jag... men det finns ju andra som står på kö...oftast ;D

    Patrik: Jag har hört många som gillar den. Just nu har jag lite annat som jag vill läsa först. Men jag kommer att låna den vid ett senare tillfälle!

    SvaraRadera
  4. Den missen gör jag jämt. Ibland går jag in på bibblan med dottern och tänker att vi ska bara låna ett par böcker till henne. Men herregud så svårt det är att motstå de där böckerna som står så fint på hyllorna på väg mot barnavdelningen. Hur ska man kunna låta bli att låna med sig dem hem? Tur att det är gratis att låna. :-D

    SvaraRadera
  5. Hellre barfota: Visst är det svårt att motstå! Jag är hopplös i vanliga fall.

    SvaraRadera