lördag 1 augusti 2009

Dickens + Orwell = sant


Jag har ju glömt att dokumentera mina loppisfynd som jag köpte för ett par veckor sedan. Det blev två böcker; George Orwells 1984 och Charles Dickens David Copperfield för 10 kr styck. Den första inbunden och i nyskick och den andra i kartonnage med lite slitna hörn. 1984 har jag redan läst på engelska så det kan vara trevligt att läsa den igen fast på svenska. David Copperfield har jag aldrig läst, hör och häpna, men ska definitivt göra det nu när jag har boken!

4 kommentarer:

  1. Fina! Jag ska försöka toppa dem på lopppis idag. :-)

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra fynd. Jag har läst båda och älskar dem.

    SvaraRadera
  3. Båda är verkligen värda att läsas!

    SvaraRadera
  4. Snowflake: Ja gör det! Ska bli spännande att se vad du toppar med ;D

    Rebelprincess: Jag är helnöjd. Jag fick dem ju nästan gratis :D

    Hellre barfota än boklös: Ja, du som dessutom samlar på Dickens... Hur har det gått?

    SvaraRadera