måndag 3 augusti 2009

Gäller att gardera sig inför kommande filmpremiärer


Tillåt mig upprepa något ni förmodligen redan vet, två av mina favoritregissörer kommer ut med nya filmer till vintern/våren: Wes Anderson med Fantastic Mr. Fox (se trailer här) och Tim Burton med 3D-filmen Alice in Wonderland (se trailer här).

För att jag ska vara helt uppdaterad inför premiärerna ska jag nu läsa om böckerna, men eftersom de har försvunnit från min bokhylla så var jag tvungen att göra en snabbvisit till Adlibris. Besöket slutade med Lewis Carrolls Alice Adventures in Wonderland för 48 kr och Roald Dahls Fantastic Mr. Fox för 62 kr. De kommer att hamna överst på bokhögen när jag får dem.

Tyvärr får vi dock vänta ett tag innan vi kan ta plats i biosalongerna. Fantastic Mr. Fox har premiär den 25:e december och Alice in Wonderland har premiär först den 5:e mars 2010. Men den som väntar på något gott... hinner också läsa böckerna innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar