söndag 23 augusti 2009

Quentin Tarantino blir författare

För några dagar sedan stod det i DN bok att Tarantino ska satsa på en karriär som författare när han har fyllt 60, eftersom han inte vill göra gubbfilmer som ser tillbaka på ett helt liv. Jag tror att Tarantino kommer att göra ett bra jobb som författare med tanke på att han har skrivit manus till flera av sina filmer, bland annat Inglourious Basterds som DN:s Maaret Koskinen lovordade i sin recension "Inglourious Basterds" .

Här är några av mina Tarantino-favoriter som han har skrivit manus till:

1. Pulp Fiction (1994)



2. Natural Born Killers (1994)



3. Kill Bill-volymen (2003- 2004)



4. Reservoir Dogs (1992)



5. True Romance (1993)

2 kommentarer:

  1. Det börjar bli dags att se om Pulp fiction snart. I lördags (på min dotters bröllopsfest) var det ett par som dansade som Uma Thurman och John Travolta, det var så läckert att se.

    Annars är Kill Bill-filmerna såna jag ser om vartannat år åtminstone.

    SvaraRadera
  2. Det måste ha varit häftigt att se paret dansa så som Vince Vega och Mia Wallace. De är ett coolt filmpar! Jag älskar Pulp Fiction - allting är verkligen perfekt!

    Det är ett tag sedan jag såg Kill Bill så den ska jag absolut se om inom en snar framtid.

    SvaraRadera