onsdag 26 augusti 2009

Har du vad som krävs för att vinna Hungerspelen?

Har du vad som krävs?
Är du tillräckligt snabb eller uthållig?
Kan du klura ut den perfekta planen?

Beskriv hur du skulle göra för att vinna Hungerspelen.


Dessa frågor ställer förlaget Bonnier Carlsen som har anordnat en skrivartävling med rubriken "Hur skulle du överleva Hungerspelen?". Om du är intresserad och vill vara med, så har du till den 31 oktober på dig, för då ska bidraget vara inlämnat!

Det var tack vare skolbibliotekarien som jag fick tipset om tävlingen och tur var det, eftersom en av mina klasser ska läsa romanen nu i höst... så med största sannolikhet lär vi roffa åt oss första priset!


2 kommentarer:

  1. Åh vad kul, hoppas att någon av dina elever vinner då! Och vilken guldchans att få klassen än mer intresserad av boken.

    Jag vann någon liknande tävlning när jag gick i mellanstadiet, efter att vår lärare fått oss alla att skriva bidrag. Fast tyvärr vann jag bara biobiljette roch en bok, inget sådär fancy pris! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju lite mer fancy priser här... Jag håller tummarna när bidragen är inskickade :D

    Biobiljetter är en klassiker, men efter en uppsatstävling borde man få ngt rejälare tycker jag!

    SvaraRadera