fredag 31 juli 2009

Öland here I come med lite litteratur


I morgon bär det av till Öland för att hälsa på släktingar. Jag vet att jag inte kommer att hinna läsa så mycket, så därför så tar jag med mig lite lättläst litteratur ifall jag skulle få någon minut över. Blogguiden har jag inte hunnit läsa igenom så noga än, så därför ska jag göra det under resan till Öland. Böckernas klubbs senaste tidning får följa med också så jag kan se vad som är nytt och kanske inspireras lite (inte för att jag någonsin beställer därifrån med tanke på hur mycket billigare Adlibris är). Min kära Norton får följa med ifall jag skulle hinna läsa någon novell om jag vaknar tidigare än alla andra. Händer ofta eftersom hunden ska promeneras. Murakamis roman är jag inte klar med än så kanske kan jag läsa lite under resan hem, förutsatt att jag inte bli åksjuk.

4 kommentarer:

  1. Jag brukar inte heller beställa från bokklubbar. Jag ser också dessa tidningar som inspiration för eventuella inköp via internetbokhandel eller bibliotekslån.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är synd att det är sådan prisskillnad! Det gör nog att bokklubbarna tappar många medlemmar.

    SvaraRadera
  3. Den där bloggtidningen ser riktigt intressant ut! Var har du fått tag i den?

    SvaraRadera
  4. Poison Ivy: Den har min man köpt på ICA. Dock ganska dyr, typ 120 kr. Men den har en hel del bra information för den som vill utveckla sin blogg eller helt enkelt ta den till Blondinbellas nivå ;D

    SvaraRadera