onsdag 27 januari 2010

2009-års boklista blev kort

Nja, det blev ju inte så mycket läst 2009. Jag började ganska bra men kom efter under hösten. Men, jag skyller allt på graviditeten! Jag har aldrig någonsin varit så trött som jag var de första 15 veckorna. Men nu mår jag som vanligt igen och har fått tillbaka både läs- och blogglust! Jag känner på mig att 2010 kommer att bli ett mycket bra år!

Nedan följer min boklista och titlarna är länkade till mina recensioner. De böcker som jag tyckte var bäst var Aldous Huxleys Brave New World, Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen samt Margaret Atwoods The Year of the Flood. De böcker som jag gillade minst var Marjaneh Bakhitiaris Kan du säga schibolleth och Inger Edelfeldts Skuggorna i spegeln.

Atwood Margaret, The Year of the Flood
Bakhitiari Marjaneh, Kan du säga schibolleth
Boye Karin, Kallocain
Cann Kate, Text Game
Carroll Lewis, Alice's Adventures in Wonderland
Collins Suzanne, Hunger Games
Deaver Jeffery, The Sleeping Doll
Del Toro Guillermo, Hogan Chuck, The Strain
Edelfeldt, Skuggorna i spegeln
Gaiman Neil, The Sandman - Preludes & Nocturnes, The Sandman - The Doll's House, Anansi Boys, Coraline
Harris Joanne, The Lollipop Shoes
Hinton Nigel, Partners in Crime
Huxley Aldous, Brave New World
Ishiguro Kazuo, Never Let Me Go
Lowry Lois, Den utvalde
Malley Gemma, Oönskad
McCammon R. Robert, Boy's Life
Meyer Stephenie, The Host, Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn
Murakami Haruki, Fågeln som vrider upp världen
Joyce Carol, Oates, Dödgrävarens dotter Big Mouth And Ugly Girl
O'Yeah Zac, Tandooriälgen
Salinger J.D., The Catcher in the Rye
Swindells Rober, Stone Cold
Stine R.L., The Girlfriend
Westerfeld Scott, Ful, Ful eller snygg?, Specials, Ute/inne

3 kommentarer:

  1. Du, vill du låna böcker om såhära amning (jag ÄLSKAR nanna bylund och hon är min gud litegrann) (gudinna) och föräldraskap amäh du vet. Jesper Juul-böcker har jag.
    Ja, det enda i livet jag bryr mig om är tydligen graviditeter och bebisar. Kanske har jag drabbats av mental skörbjugg, ingen vet.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju lika bra att vara förberedd! Vi tar det med kläderna då va :D

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera