fredag 22 januari 2010

TGIF

Thank God it's Friday! Jag älskar fredagar eftersom man fortfarande har hela helgen framför sig och kan stanna uppe med gott samvete. Sedan är det mysigt att göra en riktigt stor och härlig frukost på lördagmorgonen.

Den här helgen ska jag ta det ganska lugnt och fortsätta läsa i Oryx and Crake, som hittills är riktigt bra. Jag vet inte varför jag har en sådan dragning till dystopier, kanske för att det känns skrämmande nära med viruspandemier och miljökatastrofer eller så är det helt enkelt en fas man ska gå igenom som bokläsare. I don't know.

Men, hursomhelst, hör och häpna. Min läslust är tillbaka. Den här veckan har jag läst ut I museets dolda vrår av Kate Atkinson och Bali Rais What's Your Problem. Recensioner kommer, om inte i helgen, så förmodligen kommande vecka.

Nähä, nu vankas pizzabak och soffpotätisande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar