tisdag 19 januari 2010

Lättläst på engelska

Barringston Stoke är ett förlag som ger ut lättläst litteratur på engelska.

Jag gillar böckerna eftersom författarna ofta berör intressanta och aktuella ämnen. Eleverna gillar också böckerna eftersom de tycker att de är lättlästa och har bra handlingar.

Jag har en liten bunte som jag tänkte plöja igenom nu i dagarna; Twocking av Eric Brown, Until Proven Guilty av Nigel Hinton, Them av Lee Weatherly och What's Your Problem av Bali Rai.

Tidigare har jag läst Partners in Crime av Nigel Hinton och Text Game av Kate Cann, stora favoriter bland många av mina elever, så det ska bli spännande att se vad jag tycker om de nya titlarna.

1 kommentar:

  1. Sarah andersson22 mars 2011 kl. 15:28

    Hej! skulle du kunna skriva en kort recension av Until Proven Guilty av Nigel Hinton? hade varit jäätesnällt

    / sarah

    SvaraRadera