söndag 24 januari 2010

CINEMA - läsvärd filmtidning


Jag har precis upptäckt den svenska filmtidningen/magasinet Cinema. I det senaste numret (ej det som är på bild) finns en artikel om Wes Andersen och hans aktuella film Den fantastiska räven som ska ha premiär 2 april. Tydligen var Roald Dahls Den fantastiska räven den första bok som Anderson läste/ägde.

Cinema har även en artikel om Spike Jonze som också är aktuell med en barnboksfilmatisering av Till Vildingarnas land som är baserad på Maurice Sendaks klassiker. Den var faktiskt en av mina (och min mans) barndomsfavoriter. Jonzes film har premiär 29 januari.

För att läsa Cinemas olika bloggar klicka här.

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset, riktigt bra tidskrifter är jag alltid på jakt efter. Själv upptäckte jag Filter för några nummer sen och är numer helt fast - rekommenderas! (Inte om film dock utan och precis allt möjligt)

    SvaraRadera
  2. Filter har jag inte hört talas om men jag ska googla.

    Jag tycker tidsskrifter är så skönt att läsa när jag pendlar hem sent på eftermiddagarna och hjärnan känns som mos.

    SvaraRadera