onsdag 15 juli 2009

Joyce Carol Oates är inget för (lat)hundar!

Jag håller på att läsa Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates och har i skrivande stund ungefär 200 sidor kvar. I början tyckte jag att boken var lite seg men den har tagit sig och nu kan jag knappt lägga den ifrån mig. Vi får väl se om jag fortfarande är lika förtjust när min recension kommer.

Men en familjemedlem som Oates inte gick hem hos, som bilden visar, är min gamla tax Jana. När jag kom in i sovrummet låg hon utsträckt och snarkade med boken bredvid sig.

4 kommentarer:

  1. Hur är Oates att läsa egentligen? Liknar hon någon annan författare så man kan jämföra och få ett hum om vad man kan förvänta sig?

    När det gäller chick-lit inlägget du kommenterade på min blogg så vill jag inte påstå att jag är en expert så kolla upp www.chicklithuset.se och deras tips. Annars har jag alltid gillat Bridget Jones böckerna

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, jag ska absolut kolla upp sidan!

    Jag tycker inte att Oates direkt påminner om någon annan författare, inte som jag har stött på hittills i alla fall. Hon gestaltar karaktärer bra, och hon lyckas fånga tidsandan i hennes böcker väldigt väl också.
    Dödgrävarens dotter är bara tredje boken som jag läser av henne, men Blonde var riktigt bra och är faktiskt en av de bättre böckerna som jag har läst, så den kan jag rekommendera.

    SvaraRadera
  3. Terese: Jo, hon har sina stunder!

    SvaraRadera