lördag 25 juli 2009

Being Human


Being Human är en brittisk dramaserie som går på Kanal 1 (läs mer här), och i morgon visas avsnitt fyra kl. 21.00.

Mitchelle är vampyr, George är varulv och Annie är ett spöke. De bor tillsammans i ett hus i Bristol och gör så gott de kan för att leva så normala liv som möjligt.

När jag först läste om serien så tyckte jag att den verkade lite töntig, men nu efter tre avsnitt så är den en av mina favoritserier (bortsett från Lost och Heroes). Den är humoristisk samtidigt som den ibland är otäck och jag tycker att serien känns vuxen och ocensurerad (inte massa moraltjafs som i vissa amerikanska serier).

I TV-tablån står det att morgondagens avsnitt kommer att handla om hur "Mitchell blir kompis med en tolvåring och hans mamma. Han tycker att han blir påmind om sin egen barndom. Men när barnet råkar se vampyren i honom, förändras saker snart. George bestämmer sig för att berätta för Nina att han är en varulv. Annie handskas med vad hon nu vet om Owen".

För att se en lite blodigare scen från avsnitt tre klicka här.

2 kommentarer:

  1. men shit, jag har har ju spelat in de två första men inte hunnit börja se. Ska spela in fjärde nu då. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  2. Det är en bra serie, men för mig tog det ett par avsnitt att komma in i.

    SvaraRadera