torsdag 16 juli 2009

Bokarm, kan man få det?


Semesterläsningen har satt sina spår. Jag har läst en hel del av böckernas tungviktare - den inbundna tegelstenen och nu har jag börjat få känningar i armen. Med tanke på att det går att få både mus- och tennisarm så är det väl inte en omöjlighet att drabbas av bokarm, fast det känns lite nördigare. Tänk att gå på rehab för sin bokarm!

För några år sedan fick jag en otymplig bokhållare från 50-talet som tydligen kallas för Bedboy, fast då menar jag inte en gammal man med uppgiften att ta hand om den administrativa bokföringen och andra suspekta saker... utan min bokhållare var oskyldigt nog en hållare för böcker. Gammalmodig som den var så hade den tyvärr inte hjul på fötterna, som den på bilden har, och upptill var det en stor lutande träskiva som boken skulle läggas på. Nackdelen var att det kunde vara lite svårt att komma loss när man väl hade lagt sig till rätta med skivan över sig, vilket kunde ställa till problem då telefonen ringde. Det slutade därför med att jag slängde bokhållaren.

Men eftersom jag har börjat sakna den så håller jag på att leta efter en ny. Jag kan bara inte bestämma mig för om jag ska köpa en liten mindre modell typ den som är på inläggets första bild eller om jag ska köpa en något större modell som den med stativ (läs mer om den här) som är en nyare variant av min gamla Bedboy.

Tills jag har beslutat mig för vilken modell jag vill ha så får jag köra klassikern, en stor kudde i knät som boken kan vila på! Men om du har något bra tips på bokhållare så skicka gärna en kommentar till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar