torsdag 23 juli 2009

Tegelstenen, släng dig i väggen - Norton is back!


Det är rätt så många år sedan jag läste A-D kurserna i Engelska - litterär inriktning (fy vad tiden går). Under samtliga kurser så hade vi flera antologier som vi jämt och ständigt läste ur, både poesi och noveller. Men, då jag tog min examen så ställde jag in dem i bokhyllan och har inte ägnat dem någon större uppmärksamhet, förrän häromdagen, då jag insåg att jag typ aldrig läser noveller längre! Så, nu ska det bli ändring på det. Jag ska försöka läsa ett par noveller i veckan ur någon av mina antologier! Fast jag får nog träna upp armarna först för tegelstenen är ingenting jämfört med några av dessa bjässar.

Nedan har jag länkat samtliga antologier till Amazon.com.

Postmodern American Poetry - A Norton Anthology edited by Paul Hoover
The Norton Introduction to Poetry (eight edition)
Literature Compact Edition - An Introduction to Reading and Writing
The Norton Anthology - English Literature (seventh edition)
The Norton Anthology - American Literature

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar