lördag 25 juli 2009

Shit, vad har jag gjort?

Min mans favoritroman är Robert McCammons Boy's life (1991), vinnare av Bram stolker Award 1991, och World Fantasy Award 1992. Bara under åren som vi har varit tillsammans har han läst den fem gånger (en gång vartannat år) och nu är han inne på sin sjätte omgång. Han säger att han tycker om den för humorn och magin, och att flera scener får honom att minnas händelser från sin egen barndom. Han tycker också att boken påminner honom om en Norman Rockwell-tavla.

Jag har aldrig varit intresserad av romanen tidigare men har nu gjort en deal med min man. Han ska läsa en bok som jag väljer åt honom på villkoret att jag läser Boy's Life. Så nu ser jag faktiskt fram emot att få läsa den och att sedan ha två böcker att diskutera med honom.

För mer info om Robert McCammon, gå in på hans hemsida här, där finns även en sammanfattning av handlingen till Boy's Life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar