tisdag 22 september 2009

Lika bokomslag!















Jag håller på att läsa lite engelsk litteratur som eleverna ska jobba med framöver. Bland annat har jag precis läst Text Game av den brittiska författaren och journalisten Kate Cann. För att få reda på lite mer om Cann så gick jag in på hennes hemsida och hittade boken Possessed. Jag tyckte bokomslaget påminde om omslaget till Dean Koontz False Memory, så jag var tvungen att kolla upp saken, och jo då, visst är de lika!

Vet du några andra bokomslag som påminner om varandra?

4 kommentarer:

  1. det ser ut som om de klivit in i gormleys white cube http://lasdagboken.blogdns.com/2007/index.php?entry=entry070301-212504

    SvaraRadera
  2. Ja det gör det faktiskt! Kanske är hans kub som omslagsmakarna försökt efterlikna...

    SvaraRadera
  3. Jag såg en annan bok med liknande omslag för några dagar sen. Men nu har jag givetvis glömt vad sjutton det var för bok.

    SvaraRadera
  4. Med tanke på hur många böcker som finns så är det väl egentligen inte så konstigt att en del omslag påminner om varandra...

    Det hade varit kul att veta vilket omslag du såg. Du får fundera och återkomma om du kommer på det!

    SvaraRadera