tisdag 9 juni 2009

3.75 böcker i veckan är målet under semestern!


På bilden är mina två växande bokhögar som ligger på mitt nattduksbord och snart får jag nog inte plats med så mycket mer om jag vill undvika rasrisk. I kväll lade jag dit mina senaste bokinköp: Neil Gaimans Anansi Boys (2005) och Coraline (2002). Dessa ska jag läsa så fort jag har läst ut Joanne Harris The Lollipop Shoes (ungefär 150 sidor kvar). Mitt mål i sommar är att jag ska plöja igenom dessa bokhögar, minst, som består av exakt 30 böcker. Min semester som började i kväll varar i cirka åtta veckor, vilket innebär att jag får nöjet att sluka 3.75 böcker i veckan.

A Piece of Cake!

Jag har därför redan förberett mig...jag har bytt om till mina myskläder, tvättat av mig sminket, regnet vräker ner utanför sovrumsfönstret, hunden ligger utsträckt vid mina fötter och snarkar, kaffet ryker färskt från kaffekoppen (som balanserar på den högsta bokhögen!) och sprider böndoften runt laptopen som ligger i mitt knä, min man sitter i rummet bredvid och småskrattar åt ett avsnitt av Family Guy (hans favoritserie) och några ljus är tända. Kan mysfaktorn bli högre?

Fan va nice, nu är det sommar och bok!

2 kommentarer:

  1. shit pommes frites ... och jag som tyckte min semesterbokhög var hög... hmm... bara 14 böcker!

    SvaraRadera
  2. Vi får väl se om jag lyckas hålla det... Några böcker är ju ganska tunna ungdomsböcker, fast sedan är där några riktiga tegelstenar...

    SvaraRadera