torsdag 24 februari 2011

Klassikerserien Repris

Då är bokrean äntligen igång! Återigen kan jag köpa på mig alldeles för mycket böcker, dock tveksam till om det går. Under rean återutger Bonnier tio klassiker i två specialdesignade boxar (läs mer här). Klassikerserien heter Repris och finns i begränsdad upplaga. Böckerna har häftiga omslagsillustrationer av Lina Bodén och Robert Vallmark. Serien innehåller följande klassiker: Den hemliga trädgården av Frances Burnett, Agnes Cecilia av Maria Gripe, Pappa Långben av Jean Webster, Alice i underlandet av Lewis Carroll, Robin Hood av Rosemary Sutcliff, Robinson Crusoe av Daniel Defoe, Jorden runt på 80 dagar av Jules Verne, De tre musketörerna del 1 och 2 av Alexander Dumas och Skattkammarön av R.L Stevenson.

Det är en kul blandning av klassiker som passar hela familjen. Ett extra plus för att Maria Gripe får vara med! Flera av klassikerna har jag faktiskt inte läst än och en av dem som jag är extra nyfiken på är Hodgson Burnetts Den hemliga trädgården, så den ska jag nog börja med.

3 kommentarer:

  1. Instämmer! De kommer att vara ett snyggt inslag i hyllan :D

    SvaraRadera
  2. Du har blivit nominerad till Beautiful Blog Award av mig. Skicka vidare om du känner för det. Läs mer här.

    SvaraRadera