tisdag 20 oktober 2009

Snart höstlovsläsning!


Ja, det har inte varit mycket energi kvar när jag har kommit hem från jobbet de senaste veckorna. Det har varit si så där 100 omdömen att skriva om olika elever och sedan har det varit sena kvällar fulla av utvecklingssamtal. Men, pust, nu är de över och jag välkomnar verkligen höstlovet (har i och för sig fått kompa tre dagar) som är nästa vecka här i södra Sverige.

Eftersom jag har haft fullt upp så har jag inte öppnat en bok på typ två veckor. Fast nu när det finns mer tid och energi kvar så har jag en del att ta igen och det ska bli underbart med en veckas höstlovsläsning. Först ska jag läsa ut Bläckhjärta, som inte alls är särskilt lik filmen vilket jag trodde. Sedan ska jag läsa Kjell Westös Drakarna över Helsingfors. Jag har ganska nyligen gått med i en bokcirkel på jobbet, och Westös bok är först ut. Jag har aldrig varit med i en bokcirkel tidigare så jag är hög av förväntan inför vårt första möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar