onsdag 27 januari 2010

Utmärkelser!

Jag fick för ett tag sedan två utmärkelser för min blogg, en av Fiktiviteter med motiveringen:

"Fiktionista har haft en liten lässvacka men uppmuntras härmed med denna utmärkelse i hopp om att graviditet och det ståndande föräldraskapet tillåter någon form av läsning och rapportering därom!"

Jag behövde verkligen utmärkelsen och Fiktiviteters uppmuntran har peppat mig till både läsning och att skriva lite flitigare.

och så fick jag en av Hellre barfota än boklös med motiveringen:

"Fiktionista är en blogg som jag brukar kika in hos för att få boktips. Jag delar hennes intresse för skräck."

Jag tackar och bugar. Även jag brukar få boktips från bloggen Hellre barfota än boklös (mer om detta lite längre ner...)

Jag i min tur ska dela ut samma utmärkelse till sju andra bloggar som jag tycker om. Flera bloggar har redan fått samma utmärkelse av andra bloggare, men det struntar jag i. Man kan aldrig få för många utmärkelser!

Innan jag delar ut mina utmärkelser så ska jag berätta sju (intressanta) fakta om mig själv:

1. Jag har sedan barnsben varit en riktig teaterapa med en liten släng av ADHD. Jag har bland annat varit ett moln i en balettuppsättning...
2. Jag sjunger sämst i världen, och när jag ska reta min man brukar jag sjunga "We Are the World".
3. Jag sitter ofta och ritar små krumelurer på papperslappar och annat som jag kan komma över.
4. Jag läser nästan alltid Elle Interiör när jag sitter på toaletten.
5. När jag blir gammal så ska jag flytta till Florida.
6. Jag är svensk men pratar amerikanska hemma.
7. Jag extraknäcker som instruktör i spinning, Body Pump, Armytraining och Core.

Ok, enough about me. Nu ska jag nominera bloggar som jag brukar läsa:

1. Läsdagboken 2010/Mind the Book: En blogg som jag läser så gott som dagligen. Den handlar om allt möjligt som böcker, film och livet i England. Inspirerande, intressant och skrivs med glimten i ögat.

2. Hellre barfota än boklös: är en blogg som först och främst har fått en mycket snygg layout. Härifrån får jag boktips (kommer nog att börja läsa Dickens snart) av olika slag och så har vi samma intresse när det gäller skräck. Och om jag inte misstar mig så döljer sig en hårdrocksentusiast bakom bloggen.

3. Bokstävlarna brukar jag också läsa och även här får jag många intressanta boktips.

4. Bokhora är nog en av de första bokbloggar som jag började läsa och det var här jag blev inspirerad till att själv börja blogga om böcker. Här hittar man allt som handlar om böcker.

5. Mitt liv bland ungar, hundar och hästar är en blogg som skrivs av en god vän till mig och precis som bloggtiteln avslöjar handlar den om hennes vardag. Ibland kan man få ett och annat boktips också.

6. Snowflakes in Rain är ett väldigt fint namn på en blogg. Här har jag fått både boktips och TV-serietips. Intressanta inlägg och nästan alltid något nytt att läsa.

7. Sist men inte minst Lilla O. Hon skriver om lite allt möjligt. Men det är framförallt inläggen som handlar om böcker och lärarjobbet som jag brukar läsa.

Japp, det var min lista.

Slutligen, reglerna när man accepterat utmärkelsen är följande:Kopiera "awarden" till din blogg.
Länka till den som gav dig "awarden".
Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
Välj 7 andra bloggare som du skickar "awarden" vidare till och länka dem.
Skriv en kommentar i deras bloggar så att utmärkelsen uppmärksammas.

9 kommentarer:

  1. Tack tack! Och du har så rätt. I en sån där högst tillförlitlig quiz på Facebook som heter What kind of metal head are you? fick jag resultatet att jag är Metal to the core! Hell yeah! \m/ *s*

    SvaraRadera
  2. Min förlossning är ju uträknad till den 28 maj vilket innebär att det är massa bra festivaler som jag kommer att missa som är däromkring. Jag ska i alla fall skicka bud så jag får lite coola rockbodies... Vad gör man inte för sitt lilla barn ;D

    SvaraRadera
  3. hej fiktionista! blev mkt glad för utmärkelsen.
    just nu läser jag marika kings 'supernova', där man i konsultvärlden ständigt blir utvärderad och coachad av sina partners, så min feedback tillbaka är att det var väldigt roligt att upptäcka din bokblogg i somras. Den har dessutom det snyggaste namnet i bokbloggosfären! Vidare har jag hittat mkt läs och jobbinspiration här.

    och snart kommer en mini-Fiktionist! länkar till Astrid Lindgren-citat
    http://lasdagboken.blogdns.com/2008/index.php?m=03&y=08&d=11&entry=entry080311-222911

    SvaraRadera
  4. Båda mina barn gillar hårdrock. 14-åringen lyssnade sönder mina LP-skivor när han var mindre. Och 4-åringen är tokig i Dregen i Backyard Babies (hon har tom ritat teckningar och skrivit brev till honom).

    SvaraRadera
  5. Camilla: Tack så hjärtligt! Ja mini-Fiktionisten måste gilla böcker. Han/hon kommer inte att ha ngt val...

    Titti: Vad gulligt. Har din 4-åring fått svar från Dregen?

    SvaraRadera
  6. Du får ändra det till hela tre utmärkelser nu ^^ du får en av mig oxå!

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket! Behövs verkligen efter min långa svacka!

    SvaraRadera
  8. Hej och stort tack! Dina snälla ord värmer! Inlägg finns på bloggen nu.

    SvaraRadera